Saturday, April 9, 2011

Assignment Digital Photography 9: fOod Styling

Food Styling merupakan tugasan terakhir untuk khursus Digital Photography.. .
Walau bagaimanapun, saya akan terus merakam gambar yang menarik untuk di muatkan dalam  blog ini.. .Saya takkan lupakan dunia fotografi ini.. .gee~
Tugasan ini merupakan tugasan yang perlu dilakukan secara berkumpulan dan perlu menggunakan Studio kerana kami perlu menggunakan lighting yang telah disediakan.. .

Foto 1: Fruits
Foto 1.1: Fruits
Foto 1 dan 1.1 merupakan foto yang pertama dirakam.. .Untuk mendapatkan hasil seperti foto di atas kumpulan kami menggunakan minyak untuk dilumurkan pada buah-buahan itu bagi menampakkan buah itu kelihatan segar dan lazat untuk di makan.. .

Foto 2: Bottle
Foto 2 pula, kump. kami menggunakan teknik semburan air yang di campur dgn gel rambut untuk menampakkan wap-wap air pada botol tersebut.. .Ini bertujuan minuman tersebut akan kelihatan fresh.. ... .

Foto 3: Glass
Seperti foto 2, foto 3 juga  kami menggunakan teknik semburan air yang di campur dgn gel rambut untuk menampakkan wap-wap air pada gelas minuman itu.. .Pada foto ini, cahaya kelihatan dari arah kiri.. .Kesemua foto ini kami menngunakan mood manual.. .Aperture dan Shutter speed yang di gunakan adalah berbeza2.. .

No comments:

Post a Comment